Tuning-forum gaborka14 -től
Tuning-forum gaborka14 -től
~Bejelentkezés~
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
~Névnapja van:~
 
~Chat~
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
~Tudás~
 
~Blee-Blee~
Google
 
~Tudnivalóók~
Sziasztok köszöntelek az oldalamon, megújjuló félben lévő fejezetbe keztem és lassan videók, jobb képek, több képek, több vicc, több csajok!!

Sok, Sok Boldog névnapot Ivett, Frida nevü barátainknak
Nézegesséteg végig majd még rakok be linket jó mulatást!! Csá mindenkinek most van az oldalon videó ésh csak türelem és több 100 lesz!!
 
hzfdghjfjd
Tartalom
 
Hírek
Hírek : Honda Civic 1.4i

Honda Civic 1.4i

gaborka14  2006.03.03. 14:24

Kisseb teszt után kiderült!

Ez a kocsi - nem a Civic, ez a darab - egy oxymoron, ahogy van. Szakadtan pofás. Kicsit gyenge, miközben nagyon dinamikus. Elhasznált, tele hibákkal, otthonosan kényelmes. A fogyasztása kedvező, de nagyon magas. Nagyon szűk, jó helykínálattal. Nem, nem ment el az eszem, csak nem találtam az autó karakterét, így nem mondhatom, hogy az előző generációs 1.4-es, háromajtós Civic bevásárlóautó, sportos macho, alsóközép családi, barbiautó, vagy tartós céges jármű.

Hatéves jószág, órájában nyolcadmillió kilométerrel. Ebben a korban már természetes, hogy minél közelebbről nézzük, annál messzebbről szeretnénk nézni. A kellemesen sportos forma és a jó minőségű, igényes fényezés által garantált rozsdamentesség megmaradt - de karcolás van bőven, a gépi mosók randa nyoma is látszik. A sárpofozók, vagy hogy kedvenc szavamat használhassam: pocsgumik lógnak, a dobok bélése sok helyen elvált a lemeztől.

A kocsihoz illő, bár kissé kommersz Fondmetal felnik is padkázások nyomait őrzik, egy kereskedésben a kocsi nem tűnne ki a többi közül csiliviliségével, de nem is borzasztó: mi többet is várhatnánk egy ennyi idős, átlagos futásteljesítményű jószágtól. Női tulajtól (elnézést). A helyzet belül is hasonló: fényesre kopott műanyagok, némi kosz és számtalan idegesítő apróság: törött vezetőülés, nem működő fényszóróállítás, döglődő centrálzár, szóval EZ a Honda nem tarolna vágyódó pillantásokat a használtpiacon. Van persze pozitívum is: a nap nem szívta ki/repesztette meg a műszerfalat, az ablakok, a naptető és a létfontosságú kezelőszervek azért biztonsággal működnek.

Persze ezek a tulajdonságok nem képezhetik egy objektív autóminősítés alapját, tény, hogy láttam már kevésbé elkopott hatéves Civicet - bár Mercedest azért többet. De nézzük a kevésbé egyedfüggő dolgokat.

Kezdjük a motorral. A 125.000 km nem érződik rajta, a Honda köztudottan pörgős fűnyírómotorjaihoz hangulatában illeszkedő, magas fordulatszámon működő önindító azonnal beröffenti. Melegíteni sem kell sokáig, 2-3 perc után már üzemi hőfokon döngicsél. Az 1396 köbcentis nem hazudtolja meg japán mivoltát: ha a hülye pilóta tolja neki, kamikaze módjára rohan a vesztébe. 7200-nál ijedten leugrottam a gázról, mégiscsak magántulajdon.

A szekrény mélyéről előbányászott '96-os Autókatalógus adattáblája szerint a motor 6000 1/min-nél "már" le is adja a maximális 75 lóerőt, 3000-nél pedig a 110 Nm-t. A fogyasztás pedig, mint minden autónál itt is lábfüggő: volt már példa 5,5 l/100 km-es országúti étvágyra éppúgy, mint 10-re tartós 160-nál. Átlagosan, javarészt városban használva 8 liter körül eszik, de ebben az értékben már a tulajdonos vérmes természete szülte lámpás versenyek is benne vannak. Nem horribilis, de azért ennél a V-Tec sem enne többet. Meg persze egy 1.3-as Samara sem.

Miközben a motor szépen és könnyedén - bár jól hallhatóan - dolgozik, a vezető a kabinban ugyanezt teheti. Ráadásul kellemes környezetben: bár sok a műanyag, jutott szövet az ajtókra; mindenütt Suzukikból-Toyotákból ismerős japán egyenkapcsolókat látunk és nem maradt el a '70-es évektől minden japánban kötelező undorító kvarcóra sem (üde nüansz, hogy itt kivételesen nem zölden, hanem narancsban világít), egyedi és nagyautós a széles középkonzol. Elektromosan mocorognak a műszerfal mögött a szellőzés légterelői, sok a tárolórekesz és vicces a hamutartó - a naptető pedig hatévesen még nem ázik be és a szűk térben nagyon hangulatos.

A kuplung könnyű, fogáspontja nem túl határozott, de a városi forgalomban ez nem is hátrány. A váltó egyszerűen kiváló, kicsit lötyög a kar- nyilván a használattól - de a szerkezet nagyon precíz. A kormánykerék 3 egész 3/4-et fordul faltól falig - szemben a mostanság már szinte szabványos 3-mal, de nagy sebességnél, sávváltásnyi mozdulatokon belül maradva a kormányzás nagyon direkt marad. Ehhez a felszerelési szinthez még nem járt ABS, ami sajnálatos, de azért a fékrendszer nem igénytelen: a hűtött mellső tárcsafékek hatásosságával nincs gond. Hátul tárcsa csak az 1,6-osokkal járt, de ehhez a motorhoz és az 1030 kg-os saját tömeghez elegendő a dob is.

A 2620 milliméteres tengelytáv és az elöl 1478, hátul 1488 mm-es nyomtáv (csak érdekességképpen: az azonos szélességű, 4-5 centivel magasabb F Astra nyomtávja ennél 5 centivel szűkebb, a tengelytáv 10 centivel rövidebb!) sokat segít a Civicnek, hogy híresen kiváló útfekvést és kanyarstabilitást mutasson be az ámuló tesztpilótának. Autópályán 130-nál olyan hirtelenséggel lehet átugrálni a sávokat, amit egy átlag-alsó-közép azonnali keresztbefordulással, ne adj' isten borulással honorálna.

Az erőltetett kanyarokat is kiválóan abszolválja, nem tolja el az orrát, inkább a fara törne ki, de az is csak nagy sokára, a normális autózás határain jóval túl. A kis Civicen gyárilag 175-ös gumik voltak, a tesztjószág 185 mm széleseket viselt, ez a méret ehhez a teljesítményhez elegendő stabilitást ad. Az egyetlen kellemetlenség a kocsi viszonylagos könnyűségének tudható be: a karosszéria határozottan érzékeny az oldalszélre.

A sportos lelkületű és túlzott elvárásokat nem támasztó vezető lelkébe tehát az autó bizonyosan belopja magát. Az utasokkal, különösen a hátsó traktusban utazókkal a Civic már nem túl figyelmes. Bár a nagy ajtókon nem nehéz a beszállás, a biztonsági övbe törvényszerűen beleakad az ember lába, a fejtér pedig talán még a régi CRX-eken sem kisebb. 170 centi felett senki ne akarjon hátraülni, de alatta is érdemes megverekedni legalább a jobb egyért. A hátsó ablakok nem billenthetők ki, de még egy nyomorult hamutartóra, vagy pohártartóra sem futotta a hervasztó műanyag oldalborításban. Ami jó: lábtér van bőven.

Ha már Civic, legyen V-Tec. De ha valaki 1,6-1,8 millió körül egy megbízhatóan ketyegő, elegáns kinézetű könnyed autót keres, és meglát egy szép állapotú 1.4-es Civicet, tűnődjön el rajta egy cseppet, nem rossz kis gép ez.

 
~Menü~
 
~Linkek~
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!